När mängden tillgänglig data blir allt större gäller det att ha rätt kompetens för att kunna göra rätt analyser och fatta smarta affärsbeslut. På IBM Analytics University 2018 lär du dig mer om det senaste på området.

Vare sig du är toppchef, expert på datavetenskap, teknisk expert eller kanske bara är redo att ta första steget i analysens värld har du mycket att hämta på IBM Analytics University. Under tre intensiva dagar med seminarier, produktpresentationer och nyheter breddar du dina kunskaper och möter deltagare från hela världen som arbetar med analys av data om kunder och marknader.

Konsten att analysera
Analys är förstås bara halva jobbet, målet är beslut som leder till framgång. Men beslutsunderlaget – ständigt växande datamängder – är bara användbart i händerna på skickliga analytiker. Och på Analytics University har du chansen att ta del av den erfarenhet och insikt som finns hos IBM och deras partners.

Du kommer att lämna eventet med uppdaterade kunskaper om vilka verktyg som finns och hur du använder dem för att förstå och förutse kundernas beteende och marknadens utveckling. Analytics University är också ett unikt tillfälle att skapa värdefulla kontakter.

På tredagarsschemat finns bland annat:

Beprövad praxis med berättelser från fältet – användarfall från IBM, kunder och partners

Tekniska djupdykningar – workshops om tekniska utmaningar

Möt experter på analys – sessioner med marknadsanalytiker och experter på ämnesområden

Praktisk träning – demonstrationer och handledda övningar i labb

Här hittar du allt du behöver veta om IBM Analytics University

Över 100 sessioner
Analytics University omfattar över 100 sessioner i 6 olika huvudspår:

1. Kombination. Koppla samman verktyg för att driva fram innovation.

2. Planering och rapportering. Ge underlag för rullande, agil planering.

3. Utforskning och visualisering. Så utformar du dashboards, rapporter och visualiseringar.

4. Förutseende och optimering. Utforska, bygg modeller och gör förberedelser.

5. Hantering. Hantering och åtkomst till företagets data.

6. Förtroende. Hur du lägger en pålitlig grund för analys.

Stockholm eller Miami?
På Analytics University lär du dig mer om hur analys av data kan hjälpa företaget att öka intäkterna, förbättra verksamheten och stimulera innovation. Eventet i Stockholm äger rum den 17–20 september på Münchenbryggeriet och eventet i Miami den 2–5 oktober på Intercontinental Miami Hotel. Avgiften är 1 000 euro (Stockholm) och 1 195 dollar (Miami).

Läs mer om IBM Analytics University